28 Ocak 2014 Salı

Michael Connelly | Yanlış Numara ★★★★

James Patterson'la tanıştığım günlerde adamın bütün kitaplarını okumak istiyordum; bu nedenle durmadan James Patterson alıyor ve kitaplarını ardı ardına okuyordum. Bir süre sonra yazarın tarzına o kadar alışmıştım ki kitapları beni yeterinde heyecanlandıramamaya başlamıştı. Bu hatayı yakın zamanda keşfettiğim yazarlarda da yapmamak için nispeten dengeli gitmeye ve farklı tarzlara sahip yazarlara ulaşmaya çalışıyorum.

Michael Connelly ise özellikle çok heyecanlı veya gerilimli bir polisiyenin ardından çok güzel gidiyor. Michael Connelly'nin daha önce incelediğim kitaplarında yazarın tarzından karşılaştırmalı olarak bahsetmiştim. Connelly'nin çok ayakları yere basan ve gerçekçi bir yaklaşımı var. Dolayısıyla henüz üç kitabını okuduğum yazarın karakterleri de katilleri de olayları da gerçekçi. Burada gerçekçilik ile sıkıcılık birbirine karıştırılmasın. Connelly gerçekçiliği akıcılıkla bir araya getirmeyi çok iyi biliyor. Modern Agatha Christie gibi; hayaletler, olağanüstü olaylar yok; her şey oldukça "insanca".

Bir bilimadamı olan Henry Pierce, yeni bir hayata adım atar ancak yeni dairesine bağlanan telefon, bağlandığı an itibariyle susmak bilmeden çalmaya başlar. Arayanlar her defasında Lilly adında bir kadınla görüşmek istiyordur. Geçmişinin gölgesi altında ezilen Henry, başının belada olduğunu fark ettiği bu kadına yardım etmek amacıyla ona ulaşmaya çalışır ve bu sırada suçsuzluğunu da kanıtlamalıdır.

Yanlış Numara, Pierce'ın uzmanlık alanı olduğundan nanoteknolojiyle, bilgisayarlarla, çiplerle, kimyayla ilgilenen okuyucuların daha fazla ilgisini çekecektir. Şayet teknoloji veya bilimle herhangi bir ilginiz yoksa Henry'nin işiyle ilgili bölümlerde kaybolmanız çok olası. Öteki yandan kurgunun akıcılığı ve yine son 100 sayfada her şeyin aniden hızlanıp keskin bir dönüşle "Vay canına!" dedirtmesi sayesinde yeniden doğru yolu bulacaksınız.

Fedakarlıklar, hayaller ve engeller.
Amalth.

İncelediğim diğer Michael Connelly kitapları için tık.





6 yorum:

  1. Michael Connelly'nin şair ve darboğaz isimli kitaplarını okudum.
    Diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Hem de delicesine. Fakat edinmek o kadar zor ki.
    Edinebilmem için önere bileceğin bir site var mı?
    Görünce burada bu yorumu cidden heyecanlandım.
    Tarzına bayılıyorum yazarın.
    Sende gerçekten çok güzel ve net ifade etmişsin tarzını bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle teşekkürler. Ben ise Şair'i okumayı çok istiyorum ama raflarımda beklemekte olan 15 kadar kitabı bitirmeliyim önce.
      Ben açıkçası Michael Connelly kitaplarını bulmakta zorlanmıyorum; kitapyurdu, idefix, D&R... Hepsinde bulunuyorlar. Ancak Harry Bosch Serisine başlayacaksan sırasıyla ilerle. Öteki yandan serinin üçüncü kitabı Betondaki Sarışın'ı her yerde arıyor ve bulamıyorum; yayınevi basmıyormuş artık:)

      Sil
  2. Bu yazarı nasıl duymadım kendime hayret ediyorum:( Bu tür kitapları okurum ve kesinlikle bugün yazarın kitaplarını satın alacağım.Tam benlik bir yazar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ayla Sarıoğlu Ben de bu türün bağımlısı olmama rağmen yakın geçmişte Goodreads sayesinde buldum ve gec tanismaktan oturu biraz da utaniyorum:)

      Sil
  3. demek beğenmişsin, ben de kayıp delil ve unutulan sesleri okudum, ben de polisiye aşığı olduğumdan çok çok da beğenmemiştim. bunları da denemek lazım ama ben kütüphaneyi sömüren biri olduğumdan bakalım hangisi çıkar zamanla kısmetime (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ Morumsubalon Açıkçası bir Connelly aşığı değilim ama dediğim gibi çok hareketli bir polisiyeden sonra dinlenmek açısından güzel oluyor.

      Sil

Related Posts with Thumbnails